Om personuppgifter

Allmänna dataskyddsförordningen

Uddevalla Konstförening skickar ut en rad inbjudningar och andra digitala utskick, bland annat för att tipsa om konstutställningar och andra aktiviteter i föreningen. Mot bakgrund av EU:s nya dataskyddsförordning 2016/679 (GDPR), som trädde i kraft den 25 maj 2018, vill vi ge dig information om vilka uppgifter vi behandlar för att skicka information till dig. För att kunna sända utskick har vi din hemadress och din mailadress, om du lämnat den, registrerad i vårt system i föreningens medlemsregister. Dina personuppgifter blir aldrig tillgängliga för tredje part. Endast de personer som behöver behandla personuppgifter för ovan nämnda ändamål har tillgång till dina personuppgifter. Alla personuppgifter behandlas i enlighet med gällande dataskyddslagar. Dina personuppgifter sparas så länge du vill få våra utskick.

Du kan när som helst välja att avregistrera dig och i samband med det upphör vi med databehandling för ovan angivna ändamål och tar bort dina personuppgifter från vårt register.

Vill du läsa mer kan du gå vidare till  Datainspektionen