Aktuellt program

Program hösten 2018

Torsdag 13 september kl 18.00 Bohusläns museum, Hörsalen
”Uddevalla, mina drömmars start” – Soile W Algeröd från Stenungsund berättar om sitt konstnärskap. I år har hon bland annat medverkat både i Konstvandringen i Bohuslän och Konstrundan i Majorna. Hon arbetar med tekniker som akvarell och textila objekt.

Lördag 15 september Konstresa till Borås 15 september 2018
I samband med Borås internationella skulpturbiennal ordnar vi en konstresa till Borås lördagen den 15 september.

Vi börjar med att besöka Abecita konstmuseum.
Vi får se en unik samling av samtidskonst bl a av Andy Warhol, Robert Rauchenberg, Louise Bourgeois,Roy Lichtenstein, Jim Dine m fl.
Vi ser också den pågående utställningen ”Nathalias värld” där Nathalia Edenmont, utifrån egen erfarenhet och med teknisk briljans i analoga fotografier, gestaltar mänsklighetens stora gåtor.

Efter lunch gör vi en guidad skulpturvandring.
Det är nu 6:te gången Borås ordnar en skulpturbiennal. I år medverkar 15 konstnärer från hela världen. Biennalen tar plats både inomhus och utomhus och vår vandring sker utomhus. I år heter utställningen: A Grin Without a Cat. Naturligtvis ser vi också många av de fasta offentliga konstverken som gjort Borås känd som en modern skulpturstad.

Kostnaden är 350 kr. I priset ingår bussresa, inträde, guidningar, kaffe och lunch.

• Avresa kl. 8.00 från Kampenhof med stopp i Ljungskile för upphämtning
  • Kaffe på Abecita konstmuseum , kl.10.00
  • Lunch, kl. 13.00 – 14.30 i city
  • Skulpturvandring, kl. 14.30 – 16.15

Hemkomst beräknas till kl. 18.30

Anmälan och inbetalning görs till kassören Lennart Selrot senast den 15 augusti på telefon 070-567 70 28 eller via mail: l.selrot@telia.com. Inbetalning av avgiften på bg 5711-9976 och kom ihåg att uppge ditt namn vid inbetalningen och om du behöver specialkost.

Torsdag 4 oktober kl 18.00 Bohusläns museum, Hörsalen
”Inte kan väl jag……..”Fotograf Anni Padian besöker oss. Efter sin utbildning på fotolinjen på ArtCollage 2009 har hon främst jobbat som fotograf i egen verksamhet där hon fotograferar allt från människor och djur till produkter.

Torsdag 8 november kl 18.00 Bohusläns museum, hörsalen
Vinet i konsten. Samarrangemang med Munskänkarna. Anna-Maria Blomgren presenterar viner och Rory Botha berättar om konstverk som hör samman med det vi smakar på. Medlemskap erfordras. Entré 100 kr

Torsdag 6 december kl 18.00 Bohusläns museum, Hörsalen.
Årets utlottning av inköpta verk samt information och samtal kring föreningens verksamhet och framtid.

Arkitekturhistoria del 1
En översikt över den västerländska kulturkretsens arkitekturhistoria. I samabete med Sensus och med bidrag från Thordénstiftelsen ges inspelade föreläsningar med Jan O Karlsson. Avgift 800 kr.

Måndagar kl 13.00 – 16.00. 3/9, 17/9, 1/10, 15/10, 29/10, 12/11, 26/11, 10/12
Första tillfället är i Hörsalen, övriga tillfällen i Spisrummet, Bohusläns museum.

Anmälan till Kalle Willborg, telefon 070-666 41 04 eller via mail: kalle.willborg@telia.com

Italien
Vi planerar en konstresa till Italien 6 dagar i maj 2019 med besök i Florens, Pisa och Lucca. Intresseanmälan kan göras till Christina Gustafsson. Vi lägger ut mer information så snart deltajerna är klara.

Allmänna dataskyddsförordningen (GDPR)

Uddevalla Konstförening skickar ut en rad inbjudningar och andra digitala utskick, bland annat för att tipsa om konstutställningar och andra aktiviteter i föreningen. Mot bakgrund av EU:s nya dataskyddsförordning 2016/679 (GDPR), som trädde i kraft den 25 maj 2018, vill vi ge dig information om vilka uppgifter vi behandlar för att skicka information till dig. För att kunna sända utskick har vi din hemadress och din mailadress, om du lämnat den, registrerad i vårt system i föreningens medlemsregister. Dina personuppgifter blir aldrig tillgängliga för tredje part. Endast de personer som behöver behandla personuppgifter för ovan nämnda ändamål har tillgång till dina personuppgifter. Alla personuppgifter behandlas i enlighet med gällande dataskyddslagar. Dina personuppgifter sparas så länge du vill få våra utskick.

Du kan när som helst välja att avregistrera dig och i samband med det upphör vi med databehandling för ovan angivna ändamål och tar bort dina personuppgifter från vårt register.

Vill du läsa mer kan du gå in på www.datainspektionen.se